I
Prima zi de conferinte am inceput-o in intarziere. Am ajuns cu vreo 10 minute dupa ora 10, conferintele incepusera deja. Asa se face ca nu l-am auzit vorbind pe Razvan Matasel. Am intrat abia dupa primele aplauze si ne-am asezat in primul rand la timp sa urmarim prezentarea Elenei Ionita. Mi-a placut felul in care ne-a vorbit, incercand sa reproduca prezentarea de la APG Awards, dar explicandu-ne fiecare pas din campania pentru Wash&Go. Din punctul meu de vedere campania asta e un exemplu de strategie stralucita si creatie mediocra. Si totusi, dupa spusele Elenei, reclama si-a atins scopul. Poate ar trebui sa introduc si analiza reclamei la Wash&Go in lucrarea de licenta...Revenind la conferinte, a doua prezentare a fost cea a lui Mihai Ciobanu de la Johnson&Johnson, care ne-a vorbit despre lansarea Nicorette. O prezentare buna, zic eu. Multe cifre, dar justificate. Mi-ar fi placut sa observ campania pentru Nicorette si dincolo de tv pentru ca pareau sa aiba niste executii interesante. Mi-a placut ca la un moment dat dl. Ciobanu ne-a spus ca Nicorette nu concureaza cu ceilalti inlocuitori ai tigarilor, ci cu brandurile de tigari insesi. Intr-un fel e normal sa fie asa, avand in vedere ponderea Nicorette pe piata inlocuitorilor de tigari... De remarcat dezbaterile pe care le-a suscitat prezentarea. Probabil erau multi fumatori in sala :)
Foarte rar se intampla ca cineva sa recunoasca un esec, sa recunoasca despre o campanie la care a muncit ca a esuat. Si totusi Andrei Stoiciu ne-a vorbit despre o campanie antidiscriminare care nu a fost dusa pana la capat si ne-a invitat sa tragem niste concluzii din acel exemplu. Dincolo de dificultatile de management, am retinut un lucru: "Problemele dificile trebuie abordate creativ".
Ultima prezentare din aceasta prima conferinta a fost sustinuta de Sorin Psatta. E greu sa descrii prezentarile dlui Psatta. Are un stil propriu de a te conduce prin prezentare. De fapt el nu-ti spune nimic. Iti da doar niste indicii, iar tu reconstitui ideile. Asta face ca mesajul sau sa ajunga la tine mai usor si sa-ti ramana in minte pentru mai mult timp... Sorin Psatta si-a inceput prezentarea pornind de la un banner de promovare al conferintelor OC care il prezentau pe el si un citat care ii era atribuit: "Strategia este cornetul, iar creatia este inghetata" A dus ideea mai departe de atat: de fapt publicitatea nu este despre cornet/startegie sau inghetata/creatie. Publicitatea este despre pofta de mancare. Frumos spus, demn de lucrarea mea de licenta :D
Apoi dl Psatta ne-a prezentat intr-un mod deosebit controversata campanie pentru CNA: Nu lasa/abandona copilul in fata televizorului. De la ce au pornit, ce dificultati au intampinat, cum a fost primita campania ... A fost interesant pentru ca imi aminteam de reactiile mele la vederea spoturilor. Eram destul de neincrezatoare in succesul unei astfel de campanii... Ma inselasem :D
II
A doua conferinta nu a fost la fel de incitanta ca prima, dar cred ca am aflat multe lucruri interesante. Nu stiu daca tonul vorbitorilor sau subiectele abordate au fost de vina pentru plictiseala multor participanti, dar daca aveai rabdare sa treci de aceste aspecte ceea ce se zicea de fapt era chiar interesant. Intr-un fel Paula are dreptate ca uneori discutiile erau redundante, dar asta se datora mult intrebarilor din sala. Am mai citit pareri conform carora tot ce s-a vorbit a fost o abureala si nu s-a zis nimic concret, nimic la obiect: CSR - adevar sau manipulare. Si totusi eu cred ca de multe ori in timpul celor 2 ore s-a pus pounctul pe i. De retinut: "Companiile fac CSR pentru imagine, dar acesta este un beneficiu ulterior." - Adela Jansen (BRD) "Cand vine vorba despre CSR trebuie sa pornesti de la profit, de la modul (transparent) in care compania isi obtine profitul." - Dan Pascariu (UniCredit Tiriac)III
Cea mai dinamica parte zilei: conferinta despre bloguri, cu bloggeri. Multe studii de caz, multe exemple personale, prezentari interactive, lectii de retinut. Mugur Patrascu de la iLeo a vorbit despre campania pentru Ford500 - care a avut la baza o leapsa. A fost interesant pentru ca vazusem campania pe bloguri si chiar admirasem ideea.
Cristian Manafu a vorbit despre 2 studii de caz prin care arata rolul blogosferei in campaniile sociale. Scurt si la obiect. Ma gandeam acum la felul in care unii oameni isi construiesc singuri propriul brand inclusiv prin vestimentatie. Comentam in timpul conferintei cu Ade despre sapca lui Manafu :)) Remarcaseram ca avea o sapca Adidas, in timp ce in poza de pe blog e una Nike. Revenind la brandul personal: Manafu ar fi Manafu fara sapca? :D Poate ca da, dar noi credem ca nu :P
Mergand mai departe, mi-au placut mult prezentarea si interventiile lui Sorin Tudor. Serios, la obiect, cu date sigure. De retinut: 5.516.000 de oameni cu drept de vot sunt activi online) A avut cateva schimburi de replici cu Andrei Rosca - pe care l-am observat in sala - despre veniturile bloggerilor. Or fi clarificat? :D
Madalin Matica a prezentat un alt studiu de caz, dar tot pe masini: Audi. O campanie care ma dispera intr-o perioada pentru ca parea sa fie peste tot in blogosfera. Iar eu chiar nu am nicio treaba cu masinile (nu e cazul sa-mi amintiti ca pentru finala lucrez pentru Dacia :P) Prezentarea in sine mi-a placut, mai ales ca era presarata cu tot felul de sfaturi practice.
Nici informatiile si sfaturile lui Florin Grozea nu sunt de ignorat. Chiar daca mai generale, sunt sigura ca sunt demne de urmat. Florin completa fiecare sfat cu exemple din experienta sa si a trupei sale. Ce-am retinut e ca in calitate de blogger trebuie sa fii accesibil... Eu ma intreb pana unde ar trebui sa mearga aceasta accesibilitate. Sa fii accesibil pe Internet, adica sa raspunzi la commenturi si la emailuri sau sa mergi mai departe si sa lasi numere de telefon...
Epuizanta ziua de marti, dar ne-a dat energie asa ca ne-am dus si miercuri. Dar despre asta altadata pentru ca e epuizant si sa scrii despre conferinte. Stiu ca tocmai am incalcat regula numarul 1 a bloggingului care ne-a tot fost repetata la conferinte: posturi scurte :D Dar erau prea multe de zis :D
Carina
3 comentarii:
Carina, daca ajungeati cu 10 minute dupa ora 10, erati cu 110 minute inaintea inceperii conferintelor :))
Da, stiu! Oboseala, stresul. Dar da-mi voie sa fiu rau si sa ma leg de amanunte... :P
Mulţumesc!
Uf, ora 12 fara 10 minute...ceva de genul asta :P
Trimiteți un comentariu