vineri, 9 mai 2008

Despre concurenta

Campania noastra prinde contur. Mai mult decat atat, in afara de cateva aspecte tehnice si de mici detalii putem spune ca ne-am cam terminat treaba. Sigur, urmeaza partea a doua - prezentarea, care are o importanta deosebita. Ma gandeam zilele astea cat de grea a fost munca la campania pentru Dacia. Am trecut prin tot felul de schimbari, azi aveam un concept, maine altul, iar poimaine reveneam la primul.

Dar pe cat de grea, pe atat de provocatoare, de motivanta chiar. Pot sa zic sincer ca am lucrat cu mai mare entuziasm la campania pentru Dacia, decat la cea pentru Coke Live de anul trecut. Si poate asta se datoreaza si entuziasmului pe care nu l-a transmis clientul. Tinem legatura cu Dan Sendroiu, de la Graffitti BBDO, care desi nu reuseste mereu sa ne raspunda foarte repede din cauza programului foarte incarcat, atunci cand ne scrie ne da mereu incredere in ceea ce facem. Chiar si atunci cand ne zice ca nu e ok ceva din campanie :)

Si pentru ca acum citesc Confessions of an Advertising Man si sunt chiar la capitoulul in care David Ogilvy scrie despre How to Be a Good Client nu pot sa nu ma gandesc la ce norocosi am fost.

In timp ce munceam la campanie nu ne puteam abtine sa ne intrebam ce face concurenta :) Chiar am facut un exercitiu de imaginatie si am incercat sa ne dam seama cum ar fi fost sa lucram noi pe briefurile lor. Recunosc: nu as schimba Dacia pentru niciun alt client, desi n-am fost incantata cand Ade a tras biletul.

Nu mi-ar fi placut sa lucrez pentru o banca. Deloc. Desi cei de la Rubik par incantati de cum le-a iesit campania pentru BRD, desi pentru ABN AMRO cred ca Panda au liber la creativitate pentru Cardul Perfect Fun. Doar e fun, nu? :)

Desi Paula m-a innebunit cu Sprite. Desi imi plac mult campaniile Sprite, nu mi-ar fi placut sa-l avem client. Sau poate tocmai de-aia: au avut niste campanii superbe si cred ca ar fi greu sa vii cu ceva mai bun. Dar e totusi o provocare si abia astept sa vad cum s-au descurcat cei de la ADvice.

Nici "briefurile business" (cum le numesc eu) nu mi-ar fi placut prea mult sau cel putin asa cred. Desi recunosc ca inainte de tragerea la sorti imi suradeau Campaign si Realitatea TV. Revista Campaign mi-e foarte draga. Imi amintesc ca in urma cu 2 ani, cand am inceput sa o cumpar se gasea foarte greu in Timisoara. Erau doar cateva locuri unde o gaseam, dar acum e peste tot. Chiar azi m-a sunat matusa mea sa-mi spuna ca mi-a cumparat ultimul numar pentru ca a strigat-o tanti de la schios. Stia tanti ca mie imi place si mereu intrebam si a vrut sa fie sigura ca nu raman fara (sau ca nu ramane cu ea!). Inca sper sa fie un numar nou si nu unul pe care il am deja :)

Brieful acordat de Realitatea TV e chiar ok. In plus de el se ocupa John o'Groat care sunt sigura ca vor veni cu o super campanie. Tin minte ca anul trecut eram incantata de blogul lor. Pacat ca acum nu mai scriu.

The Money Channel nu-mi place, dar imi place afacereza lor. Sunt curioasa ce surprize pregatesc clujenii :) Nici Biz nu ma atrage in mod deosebit, e prea business, dar tin minte ca in urma cu 2 ani pentru Wall Street Journal a fost o campanie foarte tare. Cred ca si pentru Biz era una...

Daca era acolo un brief pe care nu mi-l doream deloc, sigur despre Coca-Cola era vorba :) Asta pentru ca stiam ca vor promovare la Coke Live Festival. Si chiar nu voiams a lucram 2 ani la rand pentru Coke Live. Putina diversitate nu strica. Anul trecut era la PR, acum s-a mutat. Ne urmareaste :) Bine ca am scapat. Norocul a picat pe Fivies.

Ce mi-ar fi placut: Orangina pentru ca pare un brand mai zapacit si cred ca li se potriveste celor de la P.I.M.P my Ad :P Si Nestle, cu Nescafe, dar se ocupa Praf de Pusca :)

Ade intreba ieri in gluma daca nu putem vota la concursul pentru pronosticuri inainte de a vedea campaniile :) Eu am niste topuri in minte :P Si Dacia e destul de sus...

Carina

Niciun comentariu: