miercuri, 14 mai 2008

Dacia. Stim cum e sa fii suporter

Sponsorii sunt enervanti. Intrerup meciul cu reclame si te streseaza cu acelasi spot in care ori te trimit in Elvetia, ori iti spun cu intonatie cum sustin Echipa Nationala. Iar in multe cazuri totul se reduce la clasica secventa in care suporterii se aduna in fata TV-ului sa urmareasca meciul. :P

Pentru Dacia am incercat sa evitam toate astea.


Am plecat de la ideea ca pentru Echipa Nationala suporterii fac lucruri care nu le sunt caracterisitce in viata de zi cu zi. Suna maret. Dar cu cat stateam de vorba cu mai multi oameni cu atat ni se confirma mai mult insightul.

Iar pentru ca abordarea noastra sa nu semene cu un manual despre comportamentul suporterului am ales sa ne ilustram ideile printr-un personaj – Andrei. :) Prin povestea lui o spunem pe cea a tuturor. Dar folosirea unui personaj ne-a permis sa umanizam tonul campaniei.

A imbratisa pe cineva (mai ales alti barbati :P) nu e cel mai firesc gest pentru Andrei. Dar in explozia de bucurie de dupa un gol...


Are un simt al ridicolului bine dezvoltat. Nu-l vei convinge sa cante in public. Dar daca publicul este restul galeriei si echipa favorita...




Andrei ne-a ajutat sa fim credibili cand spunem ca Stim cum e sa fii suporter.

Iar Dacia reactioneaza la rezultatele Romaniei la fel ca el. In ziua ce va urma fiecarui meci al nationalei Dacia va difuza doar asemenea spoturi, adaptate in functie de scor si rezultat.


Si niciodata nu va intrerupe jocul cu reclame.


Dupa ce i-am spus lui Andrei cǎ stim cum e sǎ fii suporter era cazul sǎ-i si aratam asta. Asa ca il vom provoca sǎ faca parte din Galeria de acasa: in 4 oraşe din tara vom amplasa ecrane uriase chiar pe stadion unde il vom invita pe Andrei sǎ vina si sa sustina Romania.

Facem asta pe BTL tot pentru a diferentia Dacia de ceilalti sponsori. Am hotarat ca nu vom oferi premii in bilete la Euro, ci ne vom concentra de la bun inceput campania pe cei care sigur vor ramane acasa.

Prin fiecare parte a campaniei am incercat sa pozitionam Dacia mai mult ca un suporter decat ca un sponsor...si eu zic ca am reusit. Acum nu ramane decat sa speram ca l-am convins pe Andrei....si ca Andrei a convins juriul. ;)

Paula

3 comentarii:

Anonim spunea...

"sântem"? /:)

Carina spunea...

Presupun ca te referi la citatul din Ioan Chirila... Ei bine, e un citat :)

DaniCozma spunea...

foarte tare :) felicitari saga si succes pe viitor